دنیای اطراف ما

سفارش امام حسین (ع) به امام سجاد (ع)

دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۲۵ ب.ظ

امام سجاد ع فرمود پدرم روز عاشورا مرا به سینه چسبانید در حالی که خون از سراپایش میریخت و به من فرمود :

فرزندم،این دعا را که میکنم حفظ کن که آن را مادرم فاطمهء زهرا ع به من تعلیم کرد و او از رسول خدا ص و رسول خدا

از جبرئیل تقل کرده اند. هنگامی که حاجت بسیار مهم و غمی بزرگ و امری عظیم و دشوار به تو رو کند بگو :


(( بحق یس والقرآن الحکیم و بحق طه و القرآن العظیم ، یا من یقدر علی حوائج السائلین ، یا من یعلم ما فی الضمیر ،

یا منفسا عن المکروبین ، یا مفرجا عن المغمومین ، یا راحم الشیخ الکبیر ، یا رازق الطفل الصغیر ، یا من لا یحتاج الی 

التفسیر صل علی محمد و آل محمد و افعل بی کذا و کذا ))

معنی : (( یه حق یس و قرآن حکیم و به حق طه و قرآن بزرگ عظیم ای خداوندی که قادر به پاسخگویی و حاجت

سوال کنندگانی و از آنچه در دلهای میگذرد آگاهی ، ای برطرف کنندهء گرفتاریها و گشایندهء گرهء غمها ، ای رحم 

کننده بر سالمندان و روزی دهندهء نوزادان ، ای که درد دل دردمندان را میدانی بی آنکه نیاز به بیان داشته باشی ، 

بر محمد و آل محمد درود فرست و حاجت مرا برآورده فرما.


منبع : نفس المهموم 347.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی